Jelenlegi hely

Beküldő
Beküldő neve:
Techet Gábor
A kiránduláson készült fotókat Techet Gábor, a Petőfi Sándor Program ösztöndíjasa töltötte fel.
Információ
A Kárpátaljai Magyar Cserkészszövetség (KáMCSSZ) hegyi szakága gerinctúrát szervezett, eme nyár végi kihívásnak kilencen vágtunk neki. Beregszászból indulva érintettük Európa (egyik meghatározás szerinti) középpontját, valamint a Fekete- és Fehér-Tisza összefolyását. Hátunkon a szükséges felszereléssel Láposmezőről szűk 5 óra kemény séta után 1800 méteren vertünk tábort a Hoverla lábánál. Szombat reggel a gerinctúra első lépcsőjeként felkapaszkodtunk 2061 méter magasra, ahol már számos kisebb társaság fotózkodott, lévén Kárpátalja, s egyben az ország teteje. Leginkább ukrán zászlót láttunk, de fülünket a szláv nyelvcsalád legkülönfélébb hangjai ütötték meg. A himnusz eléneklése után a vonulat csúcsain haladtunk: Breszkul (1911m), Pozsizsevszka (1822m), Dancizs (1848m), Bölényhavas (Turkul, 1933m), Rebra (2001m). Ezután a fáradtabbak az Ősztetőt (2018m) mászták meg, mi továbbmentünk zsákjainkkal a Brebeneszkulra (2035m), majd leereszkedtünk a csúcs alatti tengerszemhez tábort verni. Vasárnap a búcsúreggeli után jelzett - bár néha úttalannak tűnő - utakon jöttünk vissza az "aszfalt utak világába", és estére értünk Beregszászba. Csuda jó túra volt, az időjárás nem is lehetett volna alkalmasabb: eső egyáltalán nem esett, az erős szél nem ragadta el vidámságunk, s a gyönyörű tiszta idő csak fokozta a lélegzetelállító látványt.